یکشنبه, ۱۰ ذیقعده ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :24 رجب 1443
تاریخ میلادی : جمعه، 25 فوریه 2022م

شماره صدور:۱۴۴۳AH/۰۴

دفتر مطبوعاتی
بريطانيا

اعلامیه مطبوعاتی

تنها اسلام برای بازی خونین اوکراین راه‌حل دارد!

(ترجمه)

جنگ اوکراین و واکنش ملت‌های غربی نمونۀ فاحشی از ناچیز بودن نظم فعلی سکولر و تلنگری برای مسلمانان است تا باید برای افشای این دورویی‌ها فعال باشند و راه‌حل بدیل اسلام را پیشکش کنند.

سیاسون و رسانه‌های دست‌نشانده طوری‌که انتظار می‌رود، به همان مفاهیم نابه‌کاری دعوت می‌کنند که عامل جنگ ۱۵۰ سال گذشته بوده‌است؛ یکی از آن جمله: منافع ملی و قوانین بین‌المللی. در حقیقت، ملت‌های غربی اروپا و امریکا قوانین بین‌المللی را ابداع کردند تا منافع ملی تنگاتنگ‌شان را تأمین کند، که در حال حاضر به‌طور خاص علیه ملت‌های شرقی روسیه و چین استعمال می‌شود. زمانی‌که منافع‌شان مطرح شود، از این نام توخالی به نفع خود به گونۀ فریبکارانه استفاده می‌کنند؛ هرچند در زمانی‌که برای‌شان مناسب نیست تمام آن را پایمال می‌کنند. روسیه امروز می‌کوشد غرور ملی‌اش را پس از دهه‌ها تحقیر از سوی غرب احیأ، و تجاوزش را طبق منافع امنیت ملی خود توجیه کند؛ این دقیقاً همان منطقی است که غرب و هم‌پیمانانش برای اشغال عراق و افغانستان اتخاذ کرده‌بودند. در واقع این منطق شبیه همان اتهام ضعیفی است که اشغال‌گران فلسطین و کشمیر برای توجیه جنایت‌شان درپیش می‌گیرند.

چرا باید منافع یک طرف به حدی از طرف دیگر مهم‌تر باشد که ظلم و قتل را توجیه کند؟ برعلاوه، اصلاً چرا باید دو طرف با تقسیم سُست قومی و چنین مرزی وجود داشته باشد تا بر منافع یک جناح نسبت به جناح دیگر ارجعیت دهد؟ این‌ها دقیقاً همان مشکلاتی اند که توسط ملی‌گرایی تشدید می‌یابد و هیچ راه‌حلی غیر از خون‌ریزی بیشتر، تجزیۀ بیشتر و خشونت بی‌پایان برایش وجود ندارد، امری‌که ضررش بر قشر معمولی مردم به‌مراتب بیشتر از رهبران نخبۀ و الیگارش‌های ثروت‌مندشان است.

این قبیله‌گرایی سطحی به اندازۀ تاریخ بشریت قدامت دارد، ولی توسط عقیده اسلامی و نظام اسلامی یعنی خلافت واضحاً حل شده‌بود. بنابراین، مسلمانان همانند صحابه که در میان قبایل عرب مسؤلیت داشتند، مسؤلیت دارند تا برای وحدت عقیده دعوت کنند و از ایدولوژی مخرب سطحی افتخار ملی و منافع ملی و ابزاری مانند قوانین بین‌المللی و متحدینی‌که در خدمت خودشان است، دوری جویند.

مسلمانان باید مفکورۀ ریاکارانۀ "آزادسازی" مردم افغان و عراق را افشاء کنند، مفکوره‌ای که یکی از هر ده نفرشان تحت همین نام توسط نیروهای دروغین آزادی‌بخش غرب به قتل رسیده‌اند؛ دقیقاً روسیه نیز تحت همین عنوان اوکراین را نابود خواهد کرد، چنان‌که دو سال قبل عین این بلا را بر سر چچین آورد. حمایت از قلمروهای جدایی‌طلب ابتکار روسیه نیست. امریکا و اروپا همواره چنین حرکت‌های آزادی‌خواهانۀ دروغین را شعله‌ور ساخته و حمایت کرده‌اند؛ از جمله نمونه‌های بارزی‌که اخیراً رخ داده‌است می‌توان به تیمور شرقی و سودان جنوبی اشاره کرد، و کشمکش‌های بی‌شمار در یمن، سوریه و لیبیا مثال‌های غیررسمی دخالت غرب می‌باشد که اغلب با اتحاد خود روسیه همراه بوده‌است.

اصول و یا اخلاقی وجود ندارد که موجب هدایت سیاست‌گذاران سیاست خارجی غرب و شرق این دور و زمانه شود. همه مدیون عقیدۀ سطحی سکولر و اصول مصلحت‌گرای سرمایه‌داری اند که شعار «حق با قدرت است» سر می‌دهد. آن‌ها کس دیگری را غیر از هوای نفس و طبقۀ ممتاز نمی‌شناسند.

این‌جا است که اسلام و سکولریزم با هم فرق بنیادی دارند. شریعت برای مسلمان همچون قانونی است که حُکام را به عدالت رهنمود و دست ظالم را کوتاه می‌کند. با برگزیدن مجموعۀ سکولریزم، کل جهان به امیال ظالمانۀ طبقۀ ممتاز مقید می‌شوند، بدون داشتن اسلوبی که مانع‌شان شود.

حالا وقت آن رسیده‌ تا مسلمانان برخیزند و اسلام را منحیث بدیلی به ظلم نظام سکولر که منجر به رنج بسیار مردم بیچارۀ جهان شده‌است، پیشکش کنند! حالا وقت آن فرا رسیده‌ تا برچسب‌های دروغین خفت‌بار "اسلام‌گرا" و "افراطی" را که طبقه حاکم و رسانه‌های تحت فرمان‌شان برای مسلمانان صاحب فکر اسلامی در صحنۀ سیاسی و بین‌المللی به‌کار می‌برند، از خود دور کنیم. در حقیقت، آن‌ها دروغ‌های زیادی را علیه مسلمانان به زبان می‌آورند تا نفرت سرسخت را علیه ما برانگیزند؛ اما منافقت و برنامه‌های شوم‌شان به اذن الله افشا می‌شود.

﴿وَيَمْكُرُونَ وَيَمْكُرُ ٱللَّهُ وَٱللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ﴾ (الانفال: ۳۰)

ترجمه: آن‌ها چاره می‌اندیشیدند (و نقشه می‌کشیدند)، و الله (سبحانه و تعالی) هم تدبیر می‌کرد؛ و الله (سبحانه و تعالی) بهترین چاره‌جویان و تدبیرکنندگان است!

یحییٰ نسبت

نماینده مطبوعاتی حزب‌التحریر-بریتانیا

#خلافت_را_بر_پا_کنید

#اقیموا_الخلافة

#ReturnTheKhilafah

مترجم: دانیال نور

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه